Jugar-se la vida fent Política a Ciutat Vella | Entrevista d’Itziar González a RAC 1 | 19/09/

Itziar Gonzalez Virós

Itziar Gonzalez Virós

 

Itziar Glez a 19/09, 10h. RAC1 

Itziar Glez :

[deixem posar una serie de restaurants, uns negocis fraudulents […]aquestes cadenes de restaurants de tapes, jo crec que si algun inspector fiscal…si anéssim a totes les botigues de souvenirs o altres negocis que s’obren per Ciutat Vella […] i algú es dediqués a demanar als propietaris d’aquests locals els rebuts del lloguer, m’agradaria veure què trobarien. Què t’estic dient que hem infravalorat la capacitat de tutel·la que també les administracions hem de tenir sobre aquests locals i sobre aquestes activitats. Perquè si tu vas tenint llocs que ja bàsicament una operació de blanqueig de diners, què esperes que passis desprès al costat, què esperes què passi?”

jo arribo a la regidoria i els vaig desbordar […] els tenien una agenda per ciutat vella i jo els hi parlo de l’economia criminal […] que hem d’anar al tanto amb què passa al port […] o als bancs, són llocs que de manera sistemàtica no passa allò que esperes que passi […] no tenim un port vell gràcies als veïns? no tenim els pocs tinglados que queden gràcies als veïns? doncs si els veïns no volen fer una marina de luxe al port, doncs no es parli més, no es fa i prou”

jo els hi arribo amb la realitat social, amb la justícia social, l’impacte de la globalització […] el que em va decebre era la distància entre el poder que els poble ens dóna i el que fem quan el tenim […] no podia fer les coses per les quals els veïns de ciutat vella em van escollir, però no podia fer-les! […] jo tenia una sensació profunda d’impotència”

Vas passar por? -sí, sí molta vaig passar molta por perquè vaig descobrir que hi havia un submón…és a dir, vaig descobrir uns éssers humans totalment enfollits que en volien fer mal -però qui eren?, saps noms i cognoms? -sí home clar, hi ha un procés en marxa, tinc un advocat i estic batallant -et van entrar a casa? -sí van entrar -per què? -bueno, jo havia fer una sèrie de d’accions en contra del interessos econòmics y “diente por diente” que diuen, “ojo por ojo” -perquè ets valenta -bueno més que ser valenta és dir el que hi ha, està escrit en aquest llibre […] faig un retrat sociològic, social, humà i empresarial de Barcelona -i per què no es va poder fer res saben el que hi havia? -home perquè et maten […] -estàs en un greu perill? -no m’ho recordis. “amb el poble vaig a qualsevol lloc -fins i tot a l’alcaldía? -fins i tot” -Vols un Estat independent? Vull un Estat. Reclamar l’Estat vol dir que ets anticapitalista, perquè el capitalisme es carrega l’Estat. Les dinàmiques globals de l’economia criminal es carreguen l’Estat.

 

Es pot escoltar l’entrevista sencera aquí: 1a part | 2ona part

 

 

I

Aquesta entrada ha esta publicada en Política, Sospites de corrupció. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

